Tuesday, June 17, 2008

digital ethnography



http://mediatedcultures.net/ksudigg/



this is michael wenschs blog for ethnology classes at kansas universtiy.
we have seen on of the outcomes of this class today and i wanted to add the blog link here - as i think the work is really great.
in his class are more than 200 students each year and its hard to imagine how they organized their work on the video and research, and keep constantly good quality!

it is worth checking out and in addition it keeps you up-dated on current new media stuff....

2 comments:

Anonymous said...

Wenn ich diese virtual exhibition eher gesehen hätte und nicht erst am letzten Blocktermin des Seminars ... Ja, was dann?
Vermutlich wäre ich das Seminar anders angegangen.

Dieses Produkt bzw. dieses "work in progress" hat mir - und vermutlich uns allen im Seminar - anschaulich vorgeführt, welches Potenzial in den neuen Medien für zeitgemäßige Formen des Lernens steckt. Dabei beziehe ich mich nicht allein auf die Lernerfahrungen und Suchbewegungen der "Blogmacherinnen"; sondern auch auf die eigenen.

Ein Kriterium eines gelungenen Seminars für mich als Lehrender ist auch, ob ich selbst anregende Lernerfahrungen machen konnte. Dieses Blog zählt für mich zweifellos dazu. Dabei beziehe ich mich nicht allein auf Tanzstile von Jugendbewegungen ("Krocha"), sondern auch auf andere "Fundstücke", wie der Blog von Michael Wensch. Der dort gepostete Beitrag seines Artikels "Anti-Teaching: Confronting the Crisis of Significance" fand ich anregend. Er unterstreicht den Stellenwert von Fragen.

"Good questions are the driving force of critical and creative thinking and therefore one of the best indicators of significant learning. Good questions are those that force students to challenge their taken-forgranted assumptions and see their own underlying biases. Oftentimes the answer to a good question is irrelevant – the question is an insight in itself. The only answer to the best questions is another good question. And so the best questions send students on rich and meaningful lifelong quests, question after question after question.
Unfortunately, such great questions are rarely asked by students in an education system facing a crisis of significance. Much more common are administrative questions: “How long does this paper need to be?” “Is attendance mandatory?” Or the worst (and most common) of all: “What do we need to know for this test?” Such questions reflect the fact that, for many (students and teachers alike), education has become a relatively meaningless game of grades rather than an important and meaningful exploration of the world in which we live and co-create."

Vermutlich kann man diesen Aussagen durchaus zustimmen; jedoch muss man die Frage beantworten, wie man Lernarrangements fördert die Motivation freisetzen. Michael Welsch zeigt einige Beispiele. So haben sie in einem Seminar gemeinsamen einen Video Clip erstellt, der schon über 2 Millionen mal auf You Tube angeschaut worden ist.

A vison of student's today http://www.youtube.com/watch?v=dGCJ46vyR9o

Kollaboratives, vernetztes Lernen hat für mich auch mit "Resonanz" zu tun, ich würde mich freuen, wenn Sie diese auch von einigen anderen SeminarteilnehmerInnen noch bekommen.

joya said...

Vielen Dank für Ihr Feedback!